Stimați colegi,
Consiliul de Mediere a demarat procedura de publicare a formei actualizate a Tabloului Mediatorilor. Având în vedere obligațiile profesionale ale mediatorilor, cât și prerogativele conferite Consiliului de Mediere prin Legea 192/2006 modificată și completată, în perioada următoare Consiliul de Mediere va întreprinde o serie de măsuri administrative menite a pune în aplicare dispozițiile legii, dar și a realiza o necesară reconfigurare a organizării profesiei de mediator. Printre măsurile ce vor fi luate, se numără și declanșarea procedurii disciplinare, care poate duce la suspendarea / încetarea calității de mediator a colegilor care înregistrează restanțe privind achitarea taxei anuale profesionale.
Astfel, luni, 9 martie 2020, mediatorii care la data de 01.03.2020 înregistrează debite față de Consiliul de Mediere pentru taxele profesionale datorate până la data de 31.12.2019, vor fi notificați prin e-mail și sms cu privire la această situație, urmând ca aceștia să beneficieze de o perioadă de 7 zile calendaristice în care să poată să-și reglementeze situația. În acest sens, vă comunicăm faptul că în zilele de sâmbătă – 14 martie a.c. și duminică – 15 martie a.c., departamentul Contabilitate al Consiliului de Mediere își va desfășura activitatea în cadrul intervalului orar 10-14.
De asemenea, întrucât în urma analizei tehnice a configurației sistemului informatic de care dispunem am constatat o serie de potențiale neconformități, vă rugăm să luați în considerare următoarele situații:
- Ipoteza mediatorilor care își desfășoară activitatea în SCPM sau BMA și în care simplul debit al unuia dintre mediatori va conduce la notificarea tuturor mediatorilor asociați, sistemul informatic neavând posibilitatea de a identifica și notifica strict persoana care înregistrează debitul respectiv, clarificările urmând a fi oferite ulterior, la cerere, de către personalul ST;
- Sistemul va notifica inclusiv cu privire la taxele restante aferente calității de formator/examinator;
- Mediatorii care au achitat taxa profesională aferentă ultimilor 3 ani (2017-2019), în baza prevederilor Hotărârii Nr. 189/10.11.2019, respectiv Hotărârii Nr. 3/ 20.01.2020, vor fi notificați cu privire la debitele mai vechi de anul 2017, operațiunea de stornare a facturilor aferente perioadelor mai vechi de anul 2017 urmând a fi realizată în perioada următoare. Menționăm că această operațiune nu putea fi realizată anterior operării contabile a sumelor achitate de mediatori, operațiune realizată recent, după împlinirea termenului de grație, respectiv după data de 01.03.2020;
- Eventuale erori de înregistrare în evidențele contabile. Față de acestea, vă rugăm să aveți îngăduința de a le semnala Secretariatului Tehnic, pentru a putea fi comunicate spre soluționare serviciului extern de contabilitate.
Consiliul de Mediere își exprimă deplina încredere că se vor găsi sprijinul și înțelegerea dumneavoastră pentru realizarea acestui amplu proces de actualizare a Tabloului Mediatorilor, operațiune atât de necesară progresului profesiei de mediator.
Mihai Iulian MUNTEANU
Președinte