A. Acte necesare pentru emiterea hotărârii de autorizare, a autorizaţiei de funcţionare si a legitimatiei de mediator în vederea desfăşurării activităţii de mediere
Cerere de autorizare – original (Anexa 2), conform modelului din Anexa nr. 2 a Regulamentuluide Organizare şi Funcţionare a Consiliului de Mediere (Formularul Anexa 2 se găseşte pe site-ul Consiliului, la adresa http://www.cmediere.ro/formulare-utile/9/). Cererea va fi însoţită de următoarele documente:
1) Act de identitate –copie(certificată „conform cu originalul’’)
2) Certificat de naştere –copie(certificată „conform cu originalul’’)
3) Certificat de căsătorie –copie, dacă este cazul (certificată „conform cu originalul’’)
4) Diplomă de licenţă/titlu de studii însoţit de atestatul de echivalare eliberat de MinisterulEducaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului – copie legalizată.
5) Documente care atestă pregătirea ca mediator – copie (certificată „conform cu originalul’’),după caz, astfel:
- Certificatul de absolvire a cursului de formare ca mediator obţinut în condiţiile Legii,emis de Consiliu sau Adeverinţa de examen emisă de Consiliu; sau
- Dovada absolvirii unui program postuniversitar de nivel master în domeniul medierii, acreditat conform Legii şi avizat de Consiliul de Mediere; sau
- Hotărârea Consiliului privind echivalarea pregătirii ca mediator în cazul persoanelorcare se încadrează în prevederile art.8 şi art.72 din Legea nr.192/2006, modificată şi completată.
6) Adeverinţă medicală cu menţiunea „Apt pentru profesia de mediator”, eliberată de mediculde medicina muncii sau, după caz, adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, cu menţiunea “Clinic Sănătos” " şi precizarea că include şi un examen efectuat de un medic specialist în psihiatrie, în termen de valabilitate (trei luni) la data depunerii cererii la Consiliul de Mediere – original.
7) Cazier judiciar în termen de valabilitate la data depunerii cererii la Consiliul de Mediere,pentru cetăţenii români, sau declaraţie notarială pe proprie răspundere, pentru cetăţenii străini – original.
8) Dovada vechimii în muncă –copie(certificată „conform cu originalul’’)
9) Dovada achitării taxei de autorizare de 1180 RON şi de 20 RON, reprezentând contravaloarea legitimaţiei de mediator, în contul Consiliului de Mediere - RO62 BRDE 410S V965 1163 4100, deschis la BRD-GSG, sucursala Calderon, in contul RO91BACX0000000325142000 deschis la Unicredit Bank sau direct la casieria Consiliului.
NOTĂ:
- Potrivit Hotărârii Consiliului de Mediere nr. 723 / 23.02.2013, persoanele care doresc redactarea documentelor de autorizare în regim de urgenţă, trebuie să achite o taxă de urgenţă de 500 RON. Prevederea este valabilă de la 01.04.2013 şi face obiectul numai pentru dosarele de autorizare depuse începând cu această dată.
- Potrivit HotărâriiConsiliului deMediere nr.197 / 25.02.2012, absolvenţii cursurilor de formare în profesia de mediator care depun dosarul de autorizare în termen de 3 luni de la data promovării examenului de absolvire a cursului,
beneficiază de o reducere a taxei de autorizare de 10%.
10) Actele de înfiinţare a formei de exercitare a profesiei de mediator aleasă – în două exemplare originale.
Notă: Potrivit prevederilor Art. 34, alin (2) din ROF, actul de înfiinţare a Biroului de Mediatori Asociaţi, trebuie să conţină şi un acord de asociere, încheiat între mediatorii asociaţi.
11) Dovada spaţiului pentru sediul profesional, care poate fi: contract de imprumut defolosinţă (comodat), contract de închiriere sau subînchiriere, etc. – copie (certificată „conform cu originalul’’)
12) 2 fotografii tip buletin pentru legitimaţie, prinse la inceputul dosarului;
13) Declarația solicitantului că nu se află în nici unul dintre cazurile de incompatibilitate prevăzute la art. 13 din Lege ori că înțelege să renunțe la orice stare de incompatibilitate, în cel mult trei luni de la data emiterii deciziei de primire în profesia de mediator – în original.
B. Acte necesare pentru înscrierea în Tabloul Mediatorilor autorizaţi
Cerere de inscriere in Tabloul Mediatorilor – original (Anexa 2B),conform modelului de pesite-ul Consiliului de Mediere (Formularul Anexa 2B se găseşte pe site-ul Consiliului, la adresa http://www.cmediere.ro/formulare-utile/9/).
Cererea va fiînsoţită deurmătoarele acte:
1) Declaraţie pe propria răspundere (Anexa 2C)cu privire la înregistrarea în evidenţelefiscale a activităţii de mediere şi a formei de exercitare a profesiei de mediator – original (Formularul Anexa 2C se găseşte pe site-ul Consiliului, la adresa http://www.cmediere.ro/formulare-utile/9/).
2) Dovada înscrierii sau a solicitării de înscriere într-o asociaţie profesională înscrisă înRegistrul Naţional de Evidenţă a Organizaţiilor din Domeniul Medierii – copie (certificată „conform cu originalul’’) - opțional
3) Declaraţie pe propria răspundere privind datele de înscriere în Tabloul Mediatorilor(Anexa 2A) – original (Formularul Anexa 2A se găseşte pe site-ul Consiliului, la adresa http://www.cmediere.ro/formulare-utile/9/).
NOTĂ:
Hotărârea Consiliului de Mediere, Autorizaţia, Legitimaţia şi înscrierea în Tabloul Mediatorilor se pot solicita concomitent,cu respectarea cerinţelor de la punctele A şi Bale prezentului GHID.
Actele se pot depune la sediul Consiliului de Mediere din Str. Ion Ghica nr. 4, Sector 3, 030044, București (în incinta Camerei de Comerț și Industrie București, etaj 2, camera 49) sau expedia, la aceeaşi adresă, prin serviciile de poştă sau curierat.
Dosarul va fi înregistrat în Registrul de intrări al Consiliului de Mediere şi fiecare solicitant va primi dovada înregistrării acestuia.
Toate documentele vor fi îndosariate în dosar de carton cu şină.
Actele de autorizare se pot ridica personal, prin mandatar în baza unei procuri autentice cu mandat special în acest sens, în original sau prin curier cu plata la destinatar.
În cazul modificării, schimbării sau încetării formei de exercitare a profesiei, mediatorul autorizat va depune la Consiliul de Mediere o cerere însoţită de documente menţionate la art.43 alin 3 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare.
Pentru formularele necesare completării dosarelor de autorizare şi înscrierea în Tabloul Mediatorilor, accesaţi pe site-ul Consiliului de Mediere secţiunea FORMULARE UTILE, la adresa: http://www.cmediere.ro/formulare-utile/9/.
Pentru informaţii privind reducerile si modificările aplicate taxelor percepute de Consiliul de Mediere, accesaţi pe site-ul instituţiei, Hotărârile emise în acest scop, la adresa: http://www.cmediere.ro/informatii-de-interes-public/hotarari-ale-consiliului-de-mediere/32/.