Caută pe site
16.02.2023
Lista mediatorilor autorizați activi, cu drept de vot, actualizată la data de 16.02.2023
05.01.2023
Calendarul de desfășurare a alegerilor membrilor Consiliului de mediere 2023-2027 - Hotărârea 2/04.01.2023
05.01.2023
Procedura de organizarea a alegerilor membrilor Consiliului de mediere 2023-2027 - Hotărârea 1/04.01.2023
09.12.2021
Hotărârea 121/25.11.2021 privind reglementarea și actualizarea dispozițiilor privind taxa profesionala
31.10.2019
DETALII ORGANIZATORICE PRIVIND CONFERINȚA NAȚIONALĂ A MEDIATORILOR 2019
01.02.2019
Hotărârea 10/31.01.2019 de constituire a comisiilor pentru alegeri 2019 și procedurile acestora
03.07.2018
REGULAMENT PRIVIND NORMELE DE ORGANIZARE INTERNA ALE CONSILIULUI DE MEDIERE PENTRU PROTECȚIA PERSOANELOR CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
27.06.2018
Pe fondul adoptării modificărilor la legea medierii, crește numărul solicitărilor de reactivare profesională
24.05.2018
Regularizarea documentelor care atestă calitatea de mediator - condiție esențială pentru eficiența actului profesional, în condițiile modificărilor legislative!
04.08.2017
Malpraxis medical - FORMULAR DE CONTACT
15.06.2017
Actualizarea datelor publicate în Tabloul Mediatorilor până la 01.07.2017
08.06.2017
Exemple de practică judiciară sub aspectul obligării formelor de exercitare la plata taxelor anuale profesionale
29.05.2017
Comunicat - Important
17.05.2017
Proiectul de modificare și completare a Legii 192/2006 privind medierea, în varianta adoptată de Senatul României
08.05.2017
Regulamentul de organizare și funcționare a departamentului SAL-SOL
08.05.2017
Hotărârea privind înființarea departamentului SAL în cadrul Consiliului de Mediere
13.09.2016
Informare
30.08.2016
Taxele percepute de Consiliul de Mediere începând cu anul 2012, actualizate prin Hotărârea nr.196 şi 197 din 25.02.2012, Hotărârilor nr.723 din 23.02.2013, Hotărârea 121/25.11.2021, Hot. 04/04.01.2023
10.08.2016
Hotărârea O 30/08.08.2016
29.02.2016
Relocare a sediului Consiliului de mediere
26.02.2016
Inregistrarea la Parlament a proiectului privind modificarea legii nr. 192/2006
20.10.2015
LEGISLAŢIE EUROPEANĂ ÎN DOMENIUL MEDIERII
20.07.2015
Statutul profesiei de mediator - adoptat în ședința Consiliului de Mediere din data de 18.07.2015
 

Pentru ultimele noutăţi în domeniul
medierii vă puteţi înscrie la newsletterul
nostru introducând adresa dvs. de email

 
Bucureşti, Str. Ion Ghica, nr. 4, sector 3, 030044
Telefoane: 021.330.25.61, 0786.331.743, 0786.331.746
Fax: 021.330.25.28
Email: secretariat@cmediere.ro
Program cu publicul: luni - joi între orele 11:00 - 15:00 și vineri 10:00 - 12:00
 
 

Consiliul de Mediere este operator de date cu caracter personal avand număr de înregistrare 10723 din 02.02.2009

Consiliul de Mediere este certificat pentru standardele
ISO 9001:2008; ISO/IEC 27001:2013;

Consiliul de mediere a fost înfiinţat în baza Legii 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, modificată şi completată prin Legea 370/2009, OG 13/2010 pentru transpunerea Directivei Servicii şi prin Legea nr 202/2010.

 
 

 

Comunicat către întreg corpul profesional al mediatorilor

[ Data ultimei modificări: 10.10.2016 ]

În ultima perioadă, Consiliul de Mediere a trecut printr-o reorganizare a activității sale, iar membrii CdM au înțeles să pună ordine în structura administrativă a instituției.

Au fost adoptate o serie de hotărâri, acestea reușind să asigure funcționalitatea profesiei și continuitatea instituțională a CdM.

Astfel, încă de la înființare, CdM a acumulat datorii prin lipsa de implicare a ordonatorului financiar - Președintele - în adoptarea de măsuri executive pentru încasarea taxelor profesionale anuale de la mediatori. În acești ani, CdM și-a asigurat funcționarea exclusiv prin sumele încasate din taxele de autorizare.

În acest moment, instituția a înțeles să se raporteze la dreptul conferit de dispozițiile relevante din Legea 192/2006 și din R.O.F. și, astfel, a întreprins demersurile necesare pentru recuperarea taxelor anuale profesionale datorate de colegii mediatori.

În calitatea sa de ordonator de credite, Președintele CdM are obligația legală de a întreprinde toate demersurile pentru încasarea sumelor restante de la înființarea CdM și până în prezent.

O eventuală lipsă de acțiune a Președintelui s-ar putea  traduce printr-o încălcare a îndatoririlor legale, acestuia imputându-se  prejudiciul astfel produs.

În calitatea mea de Președinte al CdM, sunt obligat să mă conformez exigențelor legii și să cer recuperarea tuturor creanțelor CdM, astfel fiind ținut să solicit încasarea sumelor datorate Consiliului de Mediere - născute în timpul mandatelor președinților precedenți.

Constatarea prescrierii sumelor datorate de către mediatori se poate realiza doar prin intermediul  instanței de judecată, astfel că, doar după acel moment CdM este în măsură a șterge debitele din sarcina mediatorilor, urmând ca ordonatorul de credite să întreprindă măsurile legale în vederea recuperării debitelor datorate de la cei care se vor face vinovați de lipsa de acțiune pentru colectarea taxelor la epoca oportună.

Consiliul de Mediere prezintă scuzele pentru eventualele neplăceri apărute și mulțumește întregului corp profesional pentru înțelegerea și susținerea arătată.

Mugur Bogdan MITROI

Președinte Consiliul de Mediere

Copyright 2008 - 2022 - Consiliul de Mediere
Organism autonom de interes public, autoritate naţională de reglementare în domeniul medierii înfiinţată prin Legea 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator.