Caută pe site
16.02.2023
Lista mediatorilor autorizați activi, cu drept de vot, actualizată la data de 16.02.2023
05.01.2023
Calendarul de desfășurare a alegerilor membrilor Consiliului de mediere 2023-2027 - Hotărârea 2/04.01.2023
05.01.2023
Procedura de organizarea a alegerilor membrilor Consiliului de mediere 2023-2027 - Hotărârea 1/04.01.2023
09.12.2021
Hotărârea 121/25.11.2021 privind reglementarea și actualizarea dispozițiilor privind taxa profesionala
31.10.2019
DETALII ORGANIZATORICE PRIVIND CONFERINȚA NAȚIONALĂ A MEDIATORILOR 2019
01.02.2019
Hotărârea 10/31.01.2019 de constituire a comisiilor pentru alegeri 2019 și procedurile acestora
03.07.2018
REGULAMENT PRIVIND NORMELE DE ORGANIZARE INTERNA ALE CONSILIULUI DE MEDIERE PENTRU PROTECȚIA PERSOANELOR CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
27.06.2018
Pe fondul adoptării modificărilor la legea medierii, crește numărul solicitărilor de reactivare profesională
24.05.2018
Regularizarea documentelor care atestă calitatea de mediator - condiție esențială pentru eficiența actului profesional, în condițiile modificărilor legislative!
04.08.2017
Malpraxis medical - FORMULAR DE CONTACT
15.06.2017
Actualizarea datelor publicate în Tabloul Mediatorilor până la 01.07.2017
08.06.2017
Exemple de practică judiciară sub aspectul obligării formelor de exercitare la plata taxelor anuale profesionale
29.05.2017
Comunicat - Important
17.05.2017
Proiectul de modificare și completare a Legii 192/2006 privind medierea, în varianta adoptată de Senatul României
08.05.2017
Regulamentul de organizare și funcționare a departamentului SAL-SOL
08.05.2017
Hotărârea privind înființarea departamentului SAL în cadrul Consiliului de Mediere
13.09.2016
Informare
30.08.2016
Taxele percepute de Consiliul de Mediere începând cu anul 2012, actualizate prin Hotărârea nr.196 şi 197 din 25.02.2012, Hotărârilor nr.723 din 23.02.2013, Hotărârea 121/25.11.2021, Hot. 04/04.01.2023
10.08.2016
Hotărârea O 30/08.08.2016
29.02.2016
Relocare a sediului Consiliului de mediere
26.02.2016
Inregistrarea la Parlament a proiectului privind modificarea legii nr. 192/2006
20.10.2015
LEGISLAŢIE EUROPEANĂ ÎN DOMENIUL MEDIERII
20.07.2015
Statutul profesiei de mediator - adoptat în ședința Consiliului de Mediere din data de 18.07.2015
 

Pentru ultimele noutăţi în domeniul
medierii vă puteţi înscrie la newsletterul
nostru introducând adresa dvs. de email

 
Bucureşti, Str. Ion Ghica, nr. 4, sector 3, 030044
Telefoane: 021.330.25.61, 0786.331.743, 0786.331.746
Fax: 021.330.25.28
Email: secretariat@cmediere.ro
Program cu publicul: luni - joi între orele 11:00 - 15:00 și vineri 10:00 - 12:00
 
 

Consiliul de Mediere este operator de date cu caracter personal avand număr de înregistrare 10723 din 02.02.2009

Consiliul de Mediere este certificat pentru standardele
ISO 9001:2008; ISO/IEC 27001:2013;

Consiliul de mediere a fost înfiinţat în baza Legii 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, modificată şi completată prin Legea 370/2009, OG 13/2010 pentru transpunerea Directivei Servicii şi prin Legea nr 202/2010.

 
 

 

Reacţia Consiliului de Mediere la Decizia Curții Constituționale

[ Data ultimei modificări: 14.05.2014 ]

Consiliul de Mediere, autoritatea națională cu atribuții în domeniul medierii a luat act de articolele apărute în presă în data de 08.05.2014 referitoare la decizia Curții Constituționale privitoare la mediere și față de acestea înțelege să facă următoarele precizări:

Medierea este o activitate de interes public, aflată la dispoziția cetățenilor prin care aceștia au posibilitatea de a-și asigura „o soluționare extrajudiciară eficientă din perspectiva costurilor și rapidă a litigiilor (..) prin intermediul unor proceduri adaptate nevoilor părților”, așa cum este precizat în Directiva 2008/52/CE a Parlamentului European și a Consiliului, directivă obligatoriu  de transpus în legislația internă a fiecărui stat membru al UE.

„Eliminarea medierii” așa cum a fost menționat în titlul unor articole nu poate opera, atât timp cât România este stat membru UE. Reglementarea europeană precizează că: „Medierea nu ar trebui considerată o soluție inferioară procedurii judiciare din cauza faptului că respectarea acordurilor rezultate în urma medierii ar depinde de bunăvoința părților.” De precizat și faptul că medierea a fost reglementată în România în anul 2006 ca o cerință obligatorie în vederea aderării la UE, din nefericire fiind adoptată prin impunere și nu din convingere.

Dincolo de caracterul executoriu al acordurilor rezultate din mediere care este garantat de legislația națională prin autentificarea acordurilor de mediere la notar sau pronunțarea unor hotărâri de expedient de către instanțe, Consiliul de mediere consideră că statul român are obligația de a susține medierea în acord cu angajamentele europene asumate. Orice altă abordare ar fi neconformă cu politicile europene în domeniu.

De asemenea, Consiliul de Mediere consideră că orice poziție oficială adoptată de reprezentanți ai unor  instituții ale statului în legătură cu decizia Curții Constituționale trebuie să se raporteze în mod exclusiv la cadrul legal în vigoare în domeniu și să vizeze cunoașterea acestuia. Asocierea medierii cu procedura concilierii poate crea confuzie în rândul persoanelor interesate să acceseze serviciile mediatorilor. În timp ce concilierea prevăzută anterior în legislație era o procedură formală, care îngreuna activitatea instanțelor și impunea sarcini suplimentare justițiabililor fără prezența unui specialist al domeniului Rezolvării Alternative a Disputelor, medierea este o procedură informală, coordonată de un specialist calificat al domeniului, certificat de statul român și având o recunoaștere internațională.

Dincolo de chestiuni tehnice, românii trebuie să înțeleagă că în prezent în România medierea este reglementată de o lege specială, este o procedură care are un caracter voluntar iar utilizarea ei prezintă avantaje majore pentru cei implicați în dispute sau litigii. Clarificarea pentru publicul larg este necesară întrucât din formulările din presă a reieșit faptul că medierea nu ar mai avea aplicabilitate în România. Din contră, este o procedură elegantă la care românii vor avea acces în continuare dacă doresc să evite calvarul petrecerii unui număr considerabil de ani în instanțele judecătorești din România. Medierea este cu 95% mai puțin costisitoare decât un proces în instanță având o durată de desfășurare mult mai redusă: câteva ore sau zile în loc de câțiva ani în instanță, cu posibilitatea pentru părți de a se implica proactiv în construirea propriilor soluții și de menținere nealterată a relațiilor, în condiții de confidențialitate totală a procedurii medierii.

Medierea este răspunsul prin care țările civilizate au creat  un instrument vital dezvoltării unei societăți sănătoase în care respectul, colaborarea și cooperarea sunt valori de necontestat.  Avem încrederea că aceste valori sunt importante în societatea românească și că împreună cu mediatorii, părțile vor contribui la construirea unei culturi nelitigioase, în beneficiul lor și al statului român.

 

Consiliul de Mediere

 

Președinte,

Dorin Valeriu  Bădulescu

Vicepreședinte,

Zeno Daniel Șuștac

Copyright 2008 - 2022 - Consiliul de Mediere
Organism autonom de interes public, autoritate naţională de reglementare în domeniul medierii înfiinţată prin Legea 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator.