Noile modificări aduse la Legea Nr. 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator aduc, cu titlu de noutate comparativ cu legislația anterioară, introducerea unui articol de sine stătător prin care se explicitează aria de aplicabilitate a procedurii de mediere în soluționarea conflictelor din mediul protecției consumatorilor.
Astfel,
Prevederile prezentei legi sunt aplicabile şi conflictelor din domeniul protecţiei consumatorilor, în cazul în care consumatorul invocă existenţa unui prejudiciu ca urmare a achiziţionării unor produse sau servicii defectuoase, a nerespectării clauzelor contractuale ori a garanţiilor acordate, a existenţei unor clauze abuzive cuprinse în contractele încheiate între consumatori şi agenţii economici ori a încălcării altor drepturi prevăzute de legislaţia naţională sau a Uniunii Europene în domeniul protecţiei consumatorilor.
(8) În litigiile dintre consumatori şi comercianţi în materie de consum, procedura medierii se aplică în mod corespunzător.
Noua configurare a textului de lege ajută la o mai bună prezentare a competenței mediatorului în aria soluționării conflictelor din domeniul protecției consumatorilor și duce, implicit, la o mai bună cunoaștere a drepturilor ce revin consumatorilor, unul dintre acestea fiind reprezentat de dreptul de a beneficia de avantajele conferite de mediere.
Mugur Bogdan MITROI
Președinte