Caută pe site
16.02.2023
Lista mediatorilor autorizați activi, cu drept de vot, actualizată la data de 16.02.2023
05.01.2023
Calendarul de desfășurare a alegerilor membrilor Consiliului de mediere 2023-2027 - Hotărârea 2/04.01.2023
05.01.2023
Procedura de organizarea a alegerilor membrilor Consiliului de mediere 2023-2027 - Hotărârea 1/04.01.2023
09.12.2021
Hotărârea 121/25.11.2021 privind reglementarea și actualizarea dispozițiilor privind taxa profesionala
31.10.2019
DETALII ORGANIZATORICE PRIVIND CONFERINȚA NAȚIONALĂ A MEDIATORILOR 2019
01.02.2019
Hotărârea 10/31.01.2019 de constituire a comisiilor pentru alegeri 2019 și procedurile acestora
03.07.2018
REGULAMENT PRIVIND NORMELE DE ORGANIZARE INTERNA ALE CONSILIULUI DE MEDIERE PENTRU PROTECȚIA PERSOANELOR CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
27.06.2018
Pe fondul adoptării modificărilor la legea medierii, crește numărul solicitărilor de reactivare profesională
24.05.2018
Regularizarea documentelor care atestă calitatea de mediator - condiție esențială pentru eficiența actului profesional, în condițiile modificărilor legislative!
04.08.2017
Malpraxis medical - FORMULAR DE CONTACT
15.06.2017
Actualizarea datelor publicate în Tabloul Mediatorilor până la 01.07.2017
08.06.2017
Exemple de practică judiciară sub aspectul obligării formelor de exercitare la plata taxelor anuale profesionale
29.05.2017
Comunicat - Important
17.05.2017
Proiectul de modificare și completare a Legii 192/2006 privind medierea, în varianta adoptată de Senatul României
08.05.2017
Regulamentul de organizare și funcționare a departamentului SAL-SOL
08.05.2017
Hotărârea privind înființarea departamentului SAL în cadrul Consiliului de Mediere
13.09.2016
Informare
30.08.2016
Taxele percepute de Consiliul de Mediere începând cu anul 2012, actualizate prin Hotărârea nr.196 şi 197 din 25.02.2012, Hotărârilor nr.723 din 23.02.2013, Hotărârea 121/25.11.2021, Hot. 04/04.01.2023
10.08.2016
Hotărârea O 30/08.08.2016
29.02.2016
Relocare a sediului Consiliului de mediere
26.02.2016
Inregistrarea la Parlament a proiectului privind modificarea legii nr. 192/2006
20.10.2015
LEGISLAŢIE EUROPEANĂ ÎN DOMENIUL MEDIERII
20.07.2015
Statutul profesiei de mediator - adoptat în ședința Consiliului de Mediere din data de 18.07.2015
 

Pentru ultimele noutăţi în domeniul
medierii vă puteţi înscrie la newsletterul
nostru introducând adresa dvs. de email

 
Bucureşti, Str. Ion Ghica, nr. 4, sector 3, 030044
Telefoane: 021.330.25.61, 0786.331.743, 0786.331.746
Fax: 021.330.25.28
Email: secretariat@cmediere.ro
Program cu publicul: luni - joi între orele 11:00 - 15:00 și vineri 10:00 - 12:00
 
 

Consiliul de Mediere este operator de date cu caracter personal avand număr de înregistrare 10723 din 02.02.2009

Consiliul de Mediere este certificat pentru standardele
ISO 9001:2008; ISO/IEC 27001:2013;

Consiliul de mediere a fost înfiinţat în baza Legii 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, modificată şi completată prin Legea 370/2009, OG 13/2010 pentru transpunerea Directivei Servicii şi prin Legea nr 202/2010.

 
 

 

Mesaj de final de an 2017

[ Data ultimei modificări: 19.12.2017 ]

La final de an doresc să transmit gândurile mele corecte, morale și etice tuturor colegilor mediatori și să îi asigur că lucrurile s-au așezat  într-o albie de normalitate, fireascăprofesiei noastre, o profesie nobilă și tânară care într-o perioadă foarte scurtă, istoric, a încercat și a reușit să se maturizeze așezandu-se în rândul profesiilor liberale onorabile.

Au trecut aproape trei an de la instalarea actualului Consiliu de Mediere și suntem la finele anului cu cea mai mare densitate de evenimente instituționale, care au conferit profesiei o nouă haină, croită după statura rudelor sale europene și nu numai.

Am obținut  recunoaștere internațională și cu obiectivitate asumată afirm că am devenit un exemplu de bune practici europene, fiind urmăriți cu interes de instituții consacrate în Europa, delegații de procurori europeni poposind cu mare interes la sediul Consiliului de Mediere, la fiecare vizită în țara noastra, aceștia fiind interesați de modul cum suntem organizați și de experiența acumulată de colegii mediatori.

La nivel național, Consiliul de Mediere notează câteva premieri în activitatea sa, fiind pentru prima dată, în scurta noastră istorie, când în mod nemijlocit acesta asigură un flux de cazuri către mediatori - în zona conflictelor medicale. De asemenea, este pentru prima dată când mediatorii sunt angrenați în mod direct în soluționarea conflictelor din zona asigurărilor - prin dezvoltarea colaborării instituționale dintre Consiliul de Mediere și ASF, fiind pentru prima dată când mediatorii sunt invitați în Comisiile de dialog din cadrul prefecturilor, dovedindu-și utilitatea socială în gestionarea comuncării din cadrul acestor comisii. Nu în ultimul rând, este pentru prima dată când mediatorilor le sunt asigurate condiții adecvate pentru o relație normală, profesionalăîntre ei și clienții lor din penitenciare si din spațiile de arest preventiv, fiind, de asemenea, pentru prima dată când participăm în grupurile de lucru Guvernului, specializate pentru gestionarea situației migranților. Trebuie amintit și faptul că este pentru prima dată când, în colaborare cu Ministerul Justiției și Ministerul Educației Naționale, Consiliul de Mediere  dezvoltă un program de diseminare a informațiilor despre mediere în rândul elevilor, fiind pentru prima dată când mediatorii vor intra în Oficiile de mediere și arbitraj înființate la nivelul Inspectoratelor Teritoriale de Muncă șla nivelul Ministerului Dialog Social.

Este pentru prima dată când profesia are bucuria de a avea mediatori de onoare, personalități de marcă - foști președinți ai statului șnu numai, este pentru prima dată când în Parlamentul României se află o variantă mult îmbunătățită a legii medierii,aceasta fiind în ultima fază procedurală în vederea adoptării și este pentru prima dată când între Consiliul de Mediere din România și Consiliul dMediere din Republica Moldova a fost încheiat un protocol de colaborare prin care au fost definite activități concrete de dezvoltat în comun.

Este prima dată când mediatorii beneficiază de formare continuă realizată într-un mod modern, prin intermediul întâlnirilor on-line și cursurilor oferite în vederea creșterii pregătirii profesionale și încrederii în propria persoană.

Toate aceste lucruri au fost dublate de o activitate managerială intensă, cu scopul declarat de optimizare și eficientizare a activității administrative a organismului înființat prin lege având  atribuții clare de organizare a profesiei și a corpului profesional.

surile adoptate au privit trei direcții majore și anume:

Recuperarea sumelor neîncasate, în totalitatea acestora, de la înființarea Consiliului, efortul personalului administrativ fiind uneori cu mult peste rutina activităților zilnice, măsură ce a dus la o echilibrare a bugetului necesar funcționării instituției;
Dimensionarea personalului angajat raportat la volumul activităților curente, măsură ce a presupus identificarea pentru fiecare angajat - a unui flux operațional al documentelor optim pentru reducerea timpilor de procesare dar și constientizarea și creșterea gradului de responsabilizare prin implicarea fiecărui angajat în circuitul decizional administrativ al instituției;
Administrarea bazei de date cunoscută sub denumirea de Tabloul Mediatorilor, măsură implementată prin aranjarea, în premieră, a documentelor arhivate, actualizarea datelor personale ale mediatorilor dar și actualizarea, în premieră, a numărului real și efectiv de mediatori activi, actualizare operată în timp real.

Se încheie un an dinamic, plin de schimbări benefice - care-și vor arăta roadele în următoarea perioadă, deciziile administrative adoptate fiind menite să asigure sustenabilitatea instituției și profesiei în condiții nu tocmai prielnice și cu personaje care, fără a avea, personal.  credința înțelegerii acestora, nu au încetat să umbrească imaginea profesiei.

Doresc să le mulțumesc colegilor, angajați ai instituției, pentru efortul constant și seriozitatea manifestată  în activitatea administrativă de zi cu zi a instituției.

Le mulțumesc colegilor mediatori care au dat dovadă de solidaritate și etică profesională, urându-le mult spor și ințelepciune.

De asemenea, în mod special țin să le mulțumesc colegilor, membrii în Consiliu de Mediere, pentru faptul că au susținut activitatea intensă a instituției, fiind implicați în mod absolut în toate proiectele inițiate și dezvoltate de Consiliul de Mediere, dorindu-le liniște, sănătate și aceeași înțelepciune și pe viitor.

Un an 2018 cu multe împliniri și cu mult respect,

Crăciun Fericit și La Mulți Ani!

 

Mugur Bogdan MITROI

Președintele Consiliului de Mediere

Copyright 2008 - 2022 - Consiliul de Mediere
Organism autonom de interes public, autoritate naţională de reglementare în domeniul medierii înfiinţată prin Legea 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator.